Пропустити навігацію

КАТЕГОРІЯ КЕЙСИДАТА 25.11.21

Безбар’єрність як філософія спільноти «Бізнес без бар’єрів»

У 2020 році великі українські та міжнародні компанії, для яких безбар’єрність є невід’ємною частиною корпоративної культури та бізнес-стратегії, або які лише починали рух у цьому напрямі, сформували спільноту «Бізнес без бар’єрів».

До об’єднання їх надихнула ініціатива Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямована на створення рівних можливостей для всіх українців, зокрема й людей з інвалідністю, людей старшого віку, сімей з дітьми.

Як відзначила перша леді, бізнеси завжди в авангарді позитивних змін, їхня роль важлива у впровадженні нових цінностей і стандартів на всіх рівнях. Саме отримуючи нові послуги, сервіси, можливості працевлаштування та стандарти роботи, люди швидше відчувають зміни у суспільстві загалом.

Зазвичай великі компанії конкурують між собою, однак «Бізнес без бар’єрів» — зона без конкуренції. Кожна ініціатива доповнює спільну справу — розвиває безбар’єрність, щоб вона ставала новою суспільною нормою.

Об’єднавшись у спільноту, компанії домовились обмінюватися ідеями та знаннями навколо теми безбар’єрності, створювати тренди на її впровадження серед колег, ділитися своїм досвідом і поширювати його.

Майданчиком для цього стала онлайн платформа «Дія.Бізнес». Тут є окремий розділ спільноти «Бізнес без бар’єрів», де зібрані дослідження, практики, відеошпаргалки, успішні кейси, гайди — із чого почати та як рухатися далі у напрямі безбар’єрності.

Це інструмент, що стане в нагоді кожному бізнесу, який візьме цінності безбар’єрності за основу своєї діяльності. Ділимося деякими кейсами далі.

1+1 media проти ейджизму

Один з найбільших медіахолдингів України підтримує візію суспільства без обмежень та бореться з упередженням щодо віку.

У 2019 році група 1+1 media запустила масштабну соціальну кампанію #забутипровік, мета якої — зруйнувати стереотипи про те, що літні люди не здатні розпочинати власну справу, освоювати нові навички та генерувати потужні ідеї.

Разом з запуском кампанії було ініційовано спеціальний курс програми «Елегантне стажування» — щорічно до неї запрошують долучитися кандидатів 50+. Учасники отримують заохочувальну стипендію та працюють по 20 годин на тиждень, таким чином поєднуючи стажування з основною роботою. Крім роботи в компанії, їх залучають до корпоративного життя 1+1 media.

Як поділилася Наталія Нагорна, спеціальна кореспондентка ТСН, працівники старшого віку цікаві — планами, ідеями, мріями.

«Коли ти починаєш спілкуватися з учасниками проєкту #забутипровік, то виникає питання: коли вже моя пенсія, аби я змогла б жити таким насиченим життям як вони? Важко повірити, що деяким насправді 50. Кому? Вони грають в Counter Strike, катаються на самокатах, знімають влоги. Весь час я повторювала собі: «Які ж вони круті!» …Я зустрічаю їх іноді, коли йду на роботу. Оці запальні очі… Нам насправді потрібні такі люди!» – каже Наталія Нагорна.

В 1+1 media переконані, що протидія ейджизму повинна стати щоденною нормою. Медіахолдинг відкритий до співпраці та готовий залучати до антидискримінаційної боротьби інших, хто сповідує такі ж цінності.

Дуальна освіта від ДТЕК долає бар’єри в працевлаштуванні молоді

Цей учасник спільноти, розвиваючи дуальну освіту, допомагає вирішити одну з найгостріших проблем на ринку праці — пошук першого робочого місця.

У традиційній освіті основна увага спрямована на засвоєння учнями та студентами теоретичного матеріалу. У дуальній — половину навчального часу або навіть більше відведено під практику на профільних підприємствах чи в організаціях. Тож студенти отримують практичний досвід вже під час навчання, а отже — їм легше знайти роботу після отримання диплому.

Компанія ДТЕК Мережі розпочала впровадження проєкту дуальної освіти з 2019 року. Вона налагодила співпрацю з 9 професійними навчальними закладами, які готують фахівців у галузі електроенергетики.

Кожен студент, який здобуває освіту за дуальною формою, отримує індивідуальну програму, відповідно до якої він навчається і проходить практику. Теоретичне та практичне навчання за цією програмою займає майже однакові проміжки часу. Але у кінцевому підсумку виявляється, що в стінах навчального закладу студент здобуває приблизно 30% знань, а 70% — безпосередньо на підприємстві.

Детальніше про переваги дуальної освіти для молоді та для компанії-роботодавця, читайте на «Дія. Бізнес».

Інклюзивність та безбар’єрність є частиною ДНК компанії Danone

«Інклюзивність та безбар’єрність є в ДНК компанії Danone. Спочатку ми не демонстрували цю тему. Але якийсь час потому ми вирішили, що ті стандарти та практики, які є в компанії, потрібно показувати, щоб створювати умови для безбар’єрності та інклюзивності в суспільстві також. Ділитись з іншими та показувати, що можна і так робити», – пояснює Ірина Сітнікова, директорка по роботі з персоналом Danone Україна.

В компанії наголошують — вони відкриті для всіх кандидатів, і саме це декларують в текстах вакансій. Тобто працевлаштуватися може будь-який кандидат, немає обмежень та дискримінації за жодною з ознак.

Як шукати кандидатів, провести співбесіду, налаштувати на безбар’єрність колектив, облаштувати робоче місце для людини з інвалідністю — Danone Україна ділиться своїм досвідом та рекомендаціями за цим посиланням.

286 переглядів