Пропустити навігацію

КАТЕГОРІЯ НОВИНИДАТА 17.05.21

«Почуй мене». В Україні запустили сервіс для людей з порушеннями слуху

Перша леді Олена Зеленська взяла участь у презентації цифрового сервісу для нечуючих та слабочуючих людей, що функціонуватиме на урядових сайтах.

«Кожне міністерство, кожне відомство й кожна людина, яка поділяє філософію безбар’єрності, може починати з себе. Сервіс, який сьогодні представляли міністерства, свідчить саме про це. Він має спростити отримання необхідних державних послуг для нечуючих та слабочуючих людей», — зазначила Олена Зеленська.

Новий сервіс передусім став доступним на сайтах Міністерства соціальної політики, Міністерства охорони здоров’я та Національної поліції міста Києва. Згодом він з’явиться на інтернет-майданчиках інших органів державної та місцевої влади й сервісних служб. Уже реалізовані перші пілотні проєкти, які створюють нові можливості для отримання інформації для людей з порушеннями слуху.

У березні 2021 року Мінсоцполітики відкрило цілодобову гарячу лінію 1539 для осіб з інвалідністю, адаптовану до потреб людей з порушенням слуху. За два місяці було оброблено близько 400 звернень українців, які не чують або мають слабкий слух, щодо питань отримання субсидій від держави, оформлення пенсії, надання матеріальної та фінансової допомоги, оформлення грошової виплати при народженні дитини тощо.

На офіційному сайті Головного управління Національної поліції Києва запущено пілотний проєкт, який передбачає можливість для нечуючих та слабочуючих киян звертатися до представників поліції.

На планшетах екіпажів поліції Києва було встановлено спеціальне ліцензійне програмне забезпечення, що дає цілодобовий доступ до онлайн-перекладачів жестової мови. Завдяки цьому люди з порушенням слуху можуть спілкуватися з екіпажами поліції Києва при особистому контакті.

У сервісних центрах МВС Києва, Одеси, Львова, Дніпра, Харкова були встановлені планшети для зв’язку з перекладачами жестової мови. Майже за сім місяців роботи було оброблено понад 2 тис. звернень стосовно отримання посвідчення водія, реєстрації та експлуатації транспортного засобу, надання витягу з Єдиного державного реєстру транспортних засобів, виготовлення макетів індивідуальних номерних знаків тощо.

З лютого 2021 року послугою перекладачів жестової мови користуються громадяни в зонах митного контролю, а саме в аеропортах Борисполя, Жулян, в Одесі, Львові та Станиці Луганській. Вже 90 осіб скористалися такою можливістю на КПВВ в Станиці Луганській.

Відсьогодні на сайті МОЗ встановлений спеціальний віджет — значок «вушко». І тепер інформація, пов’язана з питаннями щодо пандемії COVID-19, а саме: дані про вакцинацію, лікування та профілактику захворювання, стає доступнішою для людей з порушенням слуху.

Впровадження нових цифрових сервісів для громадян з порушенням слуху передбачене Національною стратегією зі створення безбар’єрного простору в Україні, яка була розроблена в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської.

Починаючи з травня, всі звернення Президента України транслюються також і жестовою мовою, додала перша леді.

383 перегляди