Як організувати інклюзивне середовище у дитсадку: рекомендації МОН

26 серпня 2020 р.

Міністерство освіти і науки України підготувало рекомендації щодо створення інклюзивного освітнього середовища та розумного пристосування будівель, приміщень та прибудинкових територій в закладах дошкільної освіти, враховуючи потреби дітей з інвалідністю дошкільного та молодшого шкільного віку.

Ці рекомендації - один з перших офіційних документів в Україні, в якому описуються принципи інклюзивного дизайну - підходу до організації простору, в якому створюються комфортні умови для всіх людей, незалежно від їх фізичних і ментальних особливостей.

Зокрема, ці рекомендації досить детально описують вимоги до ресурсної кімнаті - окремого приміщення, призначеного для розвиваючих і корекційних занять з дітьми з особливими потребами.




Відповідно до цих рекомендацій, ресурсна кімната має відповідати наступним вимогам:



1. Предметно-просторове планування

  • кімната має бути достатньо просторою та незахаращеною зайвим обладнанням;
  • слід уникати предметів, які можуть спричинити травмування.


2. Освітлення та вентиляція

  • приміщення повинне мати природне освітлення, однак необхідно передбачити штори, жалюзі, ролети або інші види захисту;
  • робоче освітлення здійснюється люмінесцентними лампами, допускається використання світлодіодних ламп, світильників, які відповідають вимогам Санітарного регламенту, ДБН В.2.2-4:2018;
  • розрахункова температура повітря – +19-23 °С.


3. Санітарно-гігієнічні умови

  • в ресурсній кімнаті, або поруч з нею, має бути розташована умивальна раковина;
  • з ресурсної кімнати має бути швидкий доступ до туалетної кімнати.


4. Зовнішній шумовий фон

  • не бажано, щоб поруч з ресурсною кімнатою знаходилися;
  • спортивний або музичний зали, це може перешкоджати проведенню корекційно- розвиваючих занять.

Поширити новину