Як організувати інклюзивне середовище у дитсадку: рекомендації МОН
26 серпня 2020 р.

Міністерство освіти і науки України підготувало рекомендації щодо створення інклюзивного освітнього середовища та розумного пристосування будівель, приміщень та прибудинкових територій в закладах дошкільної освіти, враховуючи потреби дітей з інвалідністю дошкільного та молодшого шкільного віку.
Ці рекомендації - один з перших офіційних документів в Україні, в якому описуються принципи інклюзивного дизайну - підходу до організації простору, в якому створюються комфортні умови для всіх людей, незалежно від їх фізичних і ментальних особливостей.
Зокрема, ці рекомендації досить детально описують вимоги до ресурсної кімнаті - окремого приміщення, призначеного для розвиваючих і корекційних занять з дітьми з особливими потребами.
Відповідно до цих рекомендацій, ресурсна кімната має відповідати наступним вимогам:
1. Предметно-просторове планування
- кімната має бути достатньо просторою та незахаращеною зайвим обладнанням;
- слід уникати предметів, які можуть спричинити травмування.
2. Освітлення та вентиляція
- приміщення повинне мати природне освітлення, однак необхідно передбачити штори, жалюзі, ролети або інші види захисту;
- робоче освітлення здійснюється люмінесцентними лампами, допускається використання світлодіодних ламп, світильників, які відповідають вимогам Санітарного регламенту, ДБН В.2.2-4:2018;
- розрахункова температура повітря – +19-23 °С.
3. Санітарно-гігієнічні умови
- в ресурсній кімнаті, або поруч з нею, має бути розташована умивальна раковина;
- з ресурсної кімнати має бути швидкий доступ до туалетної кімнати.
4. Зовнішній шумовий фон
- не бажано, щоб поруч з ресурсною кімнатою знаходилися;
- спортивний або музичний зали, це може перешкоджати проведенню корекційно- розвиваючих занять.